
Infoescola: Què li sembla la nostra biblioteca?
Regidora: Mira, ara l’estava mirant així per sobre i penso que una escola que tingui tants exemplars com aquí no és normal, això per començar. L’altre és que s’en fagi ús de la biblioteca, això és el més important, perquè la biblioteca si no la dinamitzes els nens no ho acaben d’entendre; però aprendre que poden venir aquí, que es pot remenar, que fan conta contes, que fan activitats, llavors si, perquè la dinamitzes i aprenen a fer us de l’escola. Perquè pensa que actualment des que tenim internet ha baixat molt l’ús de la biblioteca com a eina de consulta.
(La entrevista es interrompuda per que comença l’acte oficial d’inauguració de la biblioteca)
(Un cop acabat l’acte)
Infoescola: Quina valoració te sobre la retallada de professorat i pressupost per aquest nou curs 2010/2011?
Regidora: A veure, ningú pot estar content, oi? O estar satisfet de retallades de plantilla, de personal. El que si estem vivint vaques flaques, estem vivint uns anys que són greus econòmicament parlant, són anys de crisi per tant el que sí hem de una mica conscients que ens hem d’adaptar també a les circumstàncies, vull dir que quant no es pot augmentar la plantilla o no es pot. Per exemple a les empreses on treballeu vosaltres també us deu passar. Vull dir que quan no es pot ampliar com es voldria doncs, bé, els mestres son persones molt voluntarioses i molt vocacionals i per tant estan acostumats contínuament a reestructuracions. Penseu que estem vivint diferents lleis d’educació, passant per diferents escoles, diferents barris, vull dir que són persones ja molt adaptables amb molta capacitat d’adaptació i també de resolució de problemes vull dir del no res son capaços de .... tenen molts recursos per treure una experiència gratificant. Estic segura que tots plegats, tots, perquè això ens passa també a l'Ajuntament i a l’empresa privada i a tot arreu en treure’m el profit d’aprendre a treballar amb col•laboració com ara per exemple aquí perquè vosaltres el que feu és això, doneu molt de suport a l’escola. Abans amb deia el Director que vosaltres... perquè jo li comentava que a una escola havia anat a una assemblea del AMPA i tenien 36 persones i jo deia “ui, això es una multitud” és molta gent i el Josep en deia -“ però si aquí hi han 100”- clar, això es un èxit aclaparador que tingueu 100 persones en una assemblea ordinària de l'AMPA això és molt, vull dir és molt important. Vol dir que més ja tradicionalment l’escola també ha sigut sempre molt arrelada al barri i amb un AMPA molt oberta i ha donat molt de recolzament a l’escola i s’han aconseguit moltes coses gràcies a l'AMPA. L’únic que trobo a faltar son més papàs a l'AMPA , he? perquè continuem encara amb la tradició de les mares al l'AMPA i els pares a recollir als nens i portar-los al parc però una miqueta caldria més incentivar o convèncer-los que ells també han de participar .
Regidora: Mira, ara l’estava mirant així per sobre i penso que una escola que tingui tants exemplars com aquí no és normal, això per començar. L’altre és que s’en fagi ús de la biblioteca, això és el més important, perquè la biblioteca si no la dinamitzes els nens no ho acaben d’entendre; però aprendre que poden venir aquí, que es pot remenar, que fan conta contes, que fan activitats, llavors si, perquè la dinamitzes i aprenen a fer us de l’escola. Perquè pensa que actualment des que tenim internet ha baixat molt l’ús de la biblioteca com a eina de consulta.
(La entrevista es interrompuda per que comença l’acte oficial d’inauguració de la biblioteca)
(Un cop acabat l’acte)
Infoescola: Quina valoració te sobre la retallada de professorat i pressupost per aquest nou curs 2010/2011?
Regidora: A veure, ningú pot estar content, oi? O estar satisfet de retallades de plantilla, de personal. El que si estem vivint vaques flaques, estem vivint uns anys que són greus econòmicament parlant, són anys de crisi per tant el que sí hem de una mica conscients que ens hem d’adaptar també a les circumstàncies, vull dir que quant no es pot augmentar la plantilla o no es pot. Per exemple a les empreses on treballeu vosaltres també us deu passar. Vull dir que quan no es pot ampliar com es voldria doncs, bé, els mestres son persones molt voluntarioses i molt vocacionals i per tant estan acostumats contínuament a reestructuracions. Penseu que estem vivint diferents lleis d’educació, passant per diferents escoles, diferents barris, vull dir que són persones ja molt adaptables amb molta capacitat d’adaptació i també de resolució de problemes vull dir del no res son capaços de .... tenen molts recursos per treure una experiència gratificant. Estic segura que tots plegats, tots, perquè això ens passa també a l'Ajuntament i a l’empresa privada i a tot arreu en treure’m el profit d’aprendre a treballar amb col•laboració com ara per exemple aquí perquè vosaltres el que feu és això, doneu molt de suport a l’escola. Abans amb deia el Director que vosaltres... perquè jo li comentava que a una escola havia anat a una assemblea del AMPA i tenien 36 persones i jo deia “ui, això es una multitud” és molta gent i el Josep en deia -“ però si aquí hi han 100”- clar, això es un èxit aclaparador que tingueu 100 persones en una assemblea ordinària de l'AMPA això és molt, vull dir és molt important. Vol dir que més ja tradicionalment l’escola també ha sigut sempre molt arrelada al barri i amb un AMPA molt oberta i ha donat molt de recolzament a l’escola i s’han aconseguit moltes coses gràcies a l'AMPA. L’únic que trobo a faltar son més papàs a l'AMPA , he? perquè continuem encara amb la tradició de les mares al l'AMPA i els pares a recollir als nens i portar-los al parc però una miqueta caldria més incentivar o convèncer-los que ells també han de participar .
Infoescola: Què opina sobre el nou horari, el nou calendari escolar?
Regidora: Mira, nosaltres ara hem convocat les AMPAS a petició d’elles en la reunió de l'últim trimestre precisament per explicar el nou calendari escolar amb una persona de la Generalitat amb la Secretaria de Comunicació al Departament . Aleshores, que et diria? tot canvi provoca incertesa, cada vegada que hi ha un canvi doncs... qualsevol moviment de la teva rutina diària et provoca una mica de descontrol i jo penso que és el que esta passant ara, si més no, hem de tenir en compte que l’estiu, i tots ho sabem com a mares, que dos mesos i mig o tres de vacances, realment es un període molt llarg pertot, eh? Per oblidar coneixements desprès haver-los de recuperar, és temps que les famílies treballant també i no estic dient amb això que l’escola faci con malament la conciliació sempre, però si és cert que eren unes vacances molt llargues. El que sí que penso que és aquí hi haurà una segona part on les administracions hi haurem d’entrar molt seriosament que és la adequació de les escoles amb el clima més estival. Perquè realment fa molta calor, bé fa mes calor a l'exterior, per tant fa més calor a les escoles, però pel que fa el calendari, jo trobo que es positiu anar equilibrant com altres països. Penseu que els únics països que fan unes vacances tan llargues són Grècia, Itàlia i Espanya, probablement també pel clima, però penso que adequar les escoles és una manera de fer que el curs escolar no tingui un trencament tan dràstic, tan traumàtic sinó que siguin unes vacances mes cortetes per això jo ho valoro positivament. Ara bé hi cal una adequació dels centres, dels edificis.
Infoescola: Hem fet una pregunta a l'Alcaldessa i ens ha dit que vostè ens podria respondre millor.
Quin criteri fan servir per ubicar als nou vinguts a les escoles de Cerdanyola?
Regidora: Avera, no hi ha cap criteri excloent, o sigui, qualsevol nen o nena que ve fora de termini de la prescripció se l’adjudica allà on hi ha plaça, o sigui, tu pots demanar una escola per exemple Buigas, però si el Buigas no te plaça es mira quines escoles tenen plaça i a partir d’aquí pots escollir.
Però no hi ha cap..., ara pels criteris de prescripció i matriculació llavors ens trobem amb escoles que ja no queden places i escoles que tenen places. Alguna pot augmentar de ràtio i d’altres que ja no poden augmentar mes de ràtio, perquè sabeu que a vegades s’augmenta fins un màxim i amb les que estan plenes no es pot entrar. Però no hi ha un altre criteri.
Infoescola: Un altre coseta, abans de vostè, havia un altre regidor i vam intentar tenir una entrevista amb ell i no la vam aconseguir, ens agradaria demanar-li una entrevista més llarga, més profunda amb vostè, i si pot ser com ho podem fer?
Regidora: Dons heu de trucar al servei d’educació, el Josep té el telèfon i li demaneu hora a l'administrativa, perquè ella te la meva agenda i parla amb vosaltres de quin dia us va millor, com podem compaginar i us dona hora.
Infoescola: Doncs moltes gràcies.
Regidora: Amb la Mónica ja he tingut reunions, continueu amb l’equip de basquet?
Infoescola: Si
Regidora: Doncs aviat tindreu una bona notícia
Infoescola: Moltes gràcies.
Regidora: A vosaltres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario